Le-au luat si pe astea

De filme e vorba.Zic asta pentru ca uitandu-ma la un film am observat [uimit] cam cata reclama se face intr-o productie. Reclama total intamplatoare.Reclama pentru care se platesc bani grei[de exemplu in Demolatorul cu Stallone in '93 se vorbea de sume ce ating ordinul milioanelor de dolari pentru a cere in film o tigara Marlboro]. Intamplator se pronunta un Pepsi, se tine imaginea cateva secunde pe GMC-ul [general motors] din fata masinii, mai trece un camion de Coca Cola sau, cel mai des intalnit, toata lumea mananca la Burger King.

Bun.Mai scot si ei un ban in plus, corporatiile isi fac reclama, traieste toata lumea. Dar ce ne facem cu reclama mascata.Unii ar zice subliminala. Ce vreau sa spun e ca toti am vazut ca eroul principal isi aprinde tigari una dupa alta, mai ales cand trebuie sa dezluseasca cine stie ce mister, bogatasii beau ceai ori de cate ori se intalnesc iar gangsterii isi aprind obscenitatea aia de trabuc imens in momentele de glorie. Vorbesc aici de reclama la o intreaga industrie, nu in special la o marca. Spre exemplu am luat toti obiceiul ca la nervi sa aprindem o tigara. Pe cati dintre noi astia fumatorii ne-a calmat cu adevarat o tigara? Asa fara sa ne dam seama, tot vazand zi de zi, incepem usor usor sa ii imitam pe cei de dincolo de ecran.

Dar din cauza ca m-am intins si mi-e lene mie sa recitesc, dar tie, ma opresc aici, desi exemplele ar putea continua.Si cred eu ca nu e deplasat sa zic ca si industria armamentului investeste bani seriosi in reclame mascate [exemplu magnum 44-expresia cu cel mai puternic pistol din lume a aparut prima data in Taxi Driver cu Robert De Niro iar de atunci oricine vrea sa zboare niste creieras pe pereti il foloseste].Dar deja trec in alta sfera si nu vreau asta.

Revin...

1 pareri:

Xand3rul said...

iti dau perfecta dreptate...de exenplu,referitor la faza cu fumatul,in Die Hard(prima parte cel putin).La fiecare pauza intre impuscaturi,Bruce Willis"arde"cate una..sincer,reclamele astea"subtile"ma cam seaca...dar sunt curios ce sume de bani se invart in jurul"reclamelor"astea...