Misterele anului

Desi titlul asa spune, n-am sa zic nimic despre mistere si alte porcarii. Alt titlu nu mi-a venit in cap.

Bun. Ma gandeam de ce are anul de obicei 365 de zile, iar odata la 4 ani 366. Si am aflat, normal. Fii atent. Fara termeni stiintifici si cuvinte d'alea lungi. Pamantul se invarte in jurul soarelui in 365,25 de zile. Adica intr-un an si-un sfert de zi. Asta ar insemna ca 31 decembrie a fiecarui an sa aiba 6 ore in plus. Deci revelionul undeva la 6 dimineata. Panica, e clar. Arata-mi tu mie om treaz la 6 dimineata de revelion. Asa ca au ales oamenii sa mai puna o zi in plus odata la 4 ani. De ce 29 februarie, habar n-am. Sa-si bata joc de aia nascuti atunci, presupun.

Acum ca am lamurit o dilema, vin eu cu alta. Craciunul se sarbatoreste in fiecare an pe aceiasi data. E ziua lui Iisus, cade pe 25, toate bune si frumoase. Dar Pastele? De ce nu poate avea o data fixa? Tre' sa cada duminica, asta am inteles. Dar oamenii de rand, dupa ce crapa, au trecut pe cruce ziua exacta cand s-au carat, nu scrie "a 5 a saptamana dupa Craciun".Si Iisus tot asa. A murit intr-o zi oarecare si a inviat peste 3 zile. Automat exista o data fixa. De unde toata chestia asta cu schimbatul datei in fiecare an? Si dupa ce algoritm calculeaza BOR cand cade Pastele? Aici e marele mister neelucidat. Defapt, daca stau bine si ma gandesc,nici nu prea ma intereseaza asa tare, sa fiu sincer, da' mi-a venit asa prin cap deodata.

Cam atat pentru azi. Nu uita sa intri maine, sa vezi clipul zilei.[poza ciordita fara aprobare de AICI]

0 pareri: