Misterele cartilor de joc-14

Cred ca am aproape un an de cand am auzit un zvon cum ca fiecare "om" dintr-un pachet de carti reprezinta ceva.

Daca tot ziceam ieri ca incep sa scriu mai des, azi am hotarat sa impusc 2 iepurin dintr-o lovitura. Sa-mi satisfac curiozitatea si sa mai pun si ceva pe minunatul blog.

Din ce am gasit, exista un fel de legenda urbana potrivit careia fiecare "popa" ar fi infatisarea unei mari personalitati din istorie. Asa ca, hai sa le luam pe rand:

Popa de trefla:

Se crede ca il reprezinta pe Alexandru Macedon [zis si Alexandru cel Mare].Unul dintre cei mai mari conducatori militari ai tuturor timpurilor. Pe vremea sa [Grecia antica] a cucerit aproape toata lumea cunoscuta.

Popa de romb

Singurul popa din profil [toti ceilalti sunt vazuti din fata]. Il reprezinta pe Iulius Cezar[ce ma mancau degetele sa scriu Caesar]. Cred ca nu mai are nevoie de nici o prezentare, macar ca ai vazut filme si tot stii despre ce e vorba.


Popa de inima


Supranumit si popa sinucigas deoarece pare ca sabia ii strapunge capul. Presupuna infatisare a lui Charlemagne [sau Charles cel Mare]. A domnit vreo 24342 de ani pe undeva prin Franta de astazi. A cucerit mare parte din Europa, inclusit Italia.[nu suport francezii;daca te intereseaza mai mult, google].

Popa de frunza

Sau inima neagra.Il reprezinta pe Regele David.Ala de s-a batut cu Goliad si a scris Psalmii. Sa-i fie de bine.

Pe viitor, daca mai am chef, scriu si despre dame cate ceva.Daca nu, gasesc eu alt subiect.Oricum cititorii mei sunt mai destepti decat ai lor [stiu sigur ca am mai auzit undeva expresia asta dar nu stiu unde;sper sa nu fiu dat in judecata sau chestii din astea]

Revin...

2 pareri:

Fritz said...

Aha........sa inteleg c ati-e dor oarecum de "capionatul"nostru de septica? :))
Numai de "bine" la adresa "serviciilor" si ministerului !
'Ti-ai dracu' de securisti !

undoo said...

o sg problema... popa de trefla il reprezinta pe alexadru :D