Un alt tip de poluare


Uite cine si-a adus aminte ca are un blog si ca din cand in cand tre' sa mai arunce si pe aici cateva cuvinte.Hai ca de acum incerc sa scriu mai des. Sper sa-mi si iasa.

Nu stiu cati dintre cei ce ma cunosc stiu faptul ca in ultimul timp am fost "lovit" de un puternic simt al raspunderii ecologice [nu stiu daca e corecta formularea dar mie imi place cum suna]. Ce am facut in acest sens? Sincer, nimic. Doar am citit si poate am fost mai atent la lasatul becului aprins aiurea si folosit coli albe in idiotenie. Dar cam atat.

Ei bine astazi rasfoiam revista National Geographic [da, ma laud] si dau peste un articol interesant:"Noptile pe cale de disparitie" . Incredibil, zic, si astea dispar?

Ce inseamna pe scurt acest fenomen? Lumina artificiala folosita haotic, lumina ce duce la "disparitia" stelelor de pe cer. Pe langa asta, poluarea emanata de orice sursa artificiala de lumina, costuri suplimentare si, poate cel mai grav, distrugerea ecosistemelor ce sunt bazate pe alternanţa noapte-zi.

Proiectul a fost initiat de ASTROCLUBUL BUCURESTI.

Cine sunt ei?

Cei ce nu-si mai pot exercita pasiunea din cauza luminilor orasului.

Ce vor?

Sa indreptam luminile mai mult inspre pamant decat spre cer si sa folosim iluminatul public cu cap.

Au si site. AICI. Cam putine informatii, dar din cate vad sunt la inceput si pagina e inca in constructie.

Pentru ca imi place la nebunie ideea, pentru ca cerul Bucurestiului nu arata nici macar 1% din minunatia stelelor si pentru ca vreau, am sa pun link catre ei.

Aaa si daca te-a lovit si pe tine instinctul ecologist, stinge monitorul cand te duci la baie sau sa mananci. Chiar daca ai screen saver. Asa economisesti curent si lungesti durata de viata a aparatului.

Cam lung, stiu, postul asta, dar sper sa-ti placa si tie la fel de mult ideea.

Poza de AICI

Revin...

0 pareri: